z

LIDL [2016-07-21 12:00]

LIDL

Lidl Stiftung & Co. KG –  To niemiecka sieć dyskontów spożywczych, działająca w 26 krajach Europy. Główna siedziba firmy znajduje się w Niemczech dokładnie w Neckarsulm. Etymologia nazwy Związana jest z nazwiskiem pewnego nauczyciela mianowicie Ludwika Lidla, to właśnie od jego nazwiska pochodzi nazwa sieci(aczkolwiek założycielem sieci był Josef Schwarz). Sklepy Lidl należą do rodzinnej spółki Schwarz Beteiligungs GmbH, której częścią co ciekawe jest również sieć sklepów Kaufland.

Początki Lidla

sięgają lat 30 XX wieku, ale sklep o nazwie docelowej Lidl poraz pierwszy pojawił się w 1973 roku w Niemczech, niewyobrażalnie szybka ekspansja doprowadziła do tego, że piętnaście lat później Lidl miał już 460 fili a zatrudniał 5600 pracowników. Z ważniejszych dat należy podkreślić rok 1990 w którym powstał pierwszy sklep w nowych landach po zjednoczeniu Niemiec (dawne tereny NRD). W 1997 powstała strona internetowa Lidla. W roku 1999 Lidl jako pierwszy dyskont na świecie wyposażył kasy w skanery, natomiast w 2003 roku w samej Europie pracowało w sieci Lidl ponad 80 tysięcy osob. W roku 2008 powstały pierwsze piekarnie Lidla umiejscowione w każdym sklepie w których wypiekano pieczywo na miejscu bez konserwantów, pod haslem "chrupiące z pieca" : chleb, bułki, croissanty, pizzerki, ciastka. Właścicielem sieci jest Niemiec Dieter Schwarz, natomiast prezesem zarządu Sven Seidel. W Polsce niemiecka sieć ma swoją siedzibie pod Poznaniem, dokładnie w Jankowicach położonych w gminie Tarnowo Podgórne, w Polsce spółka zatrudnia około 15 000 pracowników oaz ponad 530 sklepów. Sieć szczyci się tym że ponad 70% jej dochodów generowanych jest przez produkty z Poski, które również są eksportowane do ponad 20 innych Państw.

Lidl w opini Polaków

Jest jednym z 3 najlepszych sieci w Polsce. Na to niedlada wyróżnienie przyczyniło się bardzo wiele elementów począwszy od wysokiej jakości produktów, świeżość sprzedawanych artykułów, przez szeroką ofertę, niskie ceny, zorganizowany personel, nieustannie pojawiające się nowości oraz dopasowanie oferty do oczekiwań klientów. Sklepy Lidl jako pierwsze w Posce rozpoczęły akcję tygodni tematycnych, które polegają na tym, że co jakiś czas w skepie pojawiają się produkty charakterystyczne dla kuchni z danego zakątku świata. W tym okresie klienici mogą się zaopatrzyć w produkty charakterystyczne dla różnych krajów, oczywiście wszystkie potrawy są wyprodukowane na zlecenie Lida, pod brendami dostępnymi tylko we wspomnianej sieci. Do tej pory wśród tygodniii tematycznych mogliśmy dostać produkty greckie gdzie królowały oliwki, nugat i fera, włoski pod czas którego w roli głównej wystąpiły pasty, pizze, oliwy i wszelkiego rodzaju przeciery pomidorowe, hiszpańsko-portugalski z aromatycznymi szynkami, Indyjski z czeroką gamą przypraw do mięs, chiński z wieoma potrawami z których słyni kuchnia chińska, Amerykański w czasie którego w skepach znajdziemy burgery, naleśniki, hot-dogi, płatki śniadaniowe, amerykańskie ciasteczka oraz sosy do mięs i sałątak oraz Meksykański z taco, nachosami, fasolą, guacamole ( Wraz z ofertą meksykańską wydano broszurę zawierającą przepisy na dania meksykańskie i tym samym sieć rozpoczęła walkę o podniebienia Polaków, poprzez ciągłe inspirowanie ich do nowych wyzwań kulinanrych.

Na tę chwilę Lidl jako pierwszy sklep w Polsce rozpoczą akcjie marketingową "codziennie inny produkt" zakładającą, że każdego dnia od poniedziałku do czwartku jeden artykuł w skepie będzie w niewyobrażalnie niskiej cenie co sygnalizują nam banery rekalmowe przedstawiające różne produkty przysłonięte niebieską tkaniną w taki sposób że widać tylko ich kształty, niestety nie posiadamy statystyk dotyczących sprzedaży po wprowadzeniu tego zabiegu, jedakże patrząc na entuzjastyczny odbiór klientów, możemy sądzić że ta akcja przełoży się na zwiększenie zysków niemieckiej sieci dyskontowej.

Autorskim pomysłem sieci byłą Kuchnia Lidla, w skrócie jest to kampania marketingowa która ma zachęcić Polaków do eksperymentów kulinarnych, na stornie internetowej kuchni lidla można, przeczytać ciekawe artykuły na temat jedzenia, sposobu podanie oraz przygotowania, ponadto znajdziemy tam liczne przepisy na wyśmienite potrawy na każdą okazję autorstwa wielu znanych gości. Na stronie Kuchni Lidla możemy obejrzeć odcinki w których Dorota Wellman wrac z Karolem Okrasą przygotowują posiłki, jest to ciekawe połączenie ponieważ szef kuchni oraz dziennikarka tworzą wspólnie nietuzinkowe potrawy. Przepisy i sposób przyrządzenia to nie wszystko na stronie znajdziemy róznież wiele trików kuchannych które pozwolą nam w łątwy sposób przygotować potrawy które wcześniej wydawały nam się trudne. Następnym krokiem było przygotowanie Cukierni Lidla, jest to akcja w której Paweł Małęcki pokazuje nam jak przygotować wyśmienite desery z produktów dostępnych w Lidlach. Nie tylko na stronie internetowej można poznać przepisy, przygotowane przez znane osoby oraz szefów kuchni, Kuchnia Lidla cieszyła się tak dużą popularnością, że niemiecka sieć postanowiła wydać książke Kucharska Lidla co również okazało się strzałem w dziesiątke, potem pojawił się zestaw noży Kuchni Lidla dostępny w sklepach.

Na wzór Kuchni Lidla, która zakłada edukcję klientów, na stronie internetowej sieci pojawił się poradnik położnej jak dbać o skórę noworodka, który jest częścią akcji promocyjnej superchłonnych pieluszek Toujours. W poradniku możemy się dowiedzieć : "Jak prawidłowo zmieniać pieluszki?", "Jak zapobiegać podrażnieniom i dbać o podrażnioną skórę dziecka?", wszystko to świadczy o bardzo mądrym i przemyślanym marketingu marki ponieważ Lidl przez edukacjie klientów chce zachęcić ich do kupowania produktów dostępnych w swoich sklepach.

Najnowszą akcją marketingową jest "Sprytnie i Tanio Kupować marki Lidla" w której to mi.n. Dorota Wellman zachęca do kupowania produktów marek Lidla, powołując się na to że lidlowskie zastępniki tak samo a nawet bardziej smakują polskim konsumentom gdy porównują je do wiodących marek. Akacja która też jest bardzo świeża a już przypadła do gustu konsumentom jest "Ceny sadają na koniec miesiąca w Lidlu" akcja zakłada, że pod koniec każdego miesiąca Lidl w swojej gazetce promocyjnej przedstawia artykuły które z okazji konczoncego się miesiąca zostały przecenione.   

 

Marki Lidla

Lidl w swojej ofercie posiada przedewszystkim produkty tworzone pod szyldem swoich marek, aż 50 z nich otrzymało odznaczenie "Teraz Polska" większość produktó dostępnych w sklepach niemieckiej sieci jest produkowane w Polsce. W Lidlach oprócz ich własnych marek możemy również dostać produkty wiodących firm. Autorskie marki Lidla nie są gorsze jeśli chodzi o smak i jakość w stosunku do firm które sa liderami na rynku, na korzyść marek niemieckiej sieci przemawia jeszcze cena i to, że zazwyczaj produkowane są w Polsce.

Pikok - Marka która w swojej ofercie posiada wysokiej jakości kiełbasy, wędliny w plastrach oraz aromatyczne kabanosy

Pilos - Marka Lidla pod szyldem której na półkach sklepowych widnieją wszelkiego rodzaju wyroby mleczne, sery białe, twarogi, serki homogenizowane jak np. serek waniliowy Amelia, Pilos odpowiedzialny jest również za dostarczanie mleka do Lidla oraz śmietany, nabiał w Lidlu w całości pochodzi z Polski jest produkowany przez polskich producentów na zlecenia Pilos.

Fine Carre - jak wiemy Niemcy są liderami na świecie jeżeli chodzi o produkcjie słodyczy, dlatego większość czekolad i batoników produkowanych jest w Niemczech, marką odpowiedzialną za produkcjie słodyczy w Lidlu jest Fine Carre, jak możemy się przekonać czekolady i słodycze tej marki nie są gorsze od tych które oferują nam znani producenci.

Bellarom - Marka odpowiedzialna za bardziej luksusowe produkty, od wysokiej jakości kaw przez droższe czekolady, jest stricte delikatesowym akcentem w niemieckiej sieci dyskontowej

Combino - marka Lidla pod szyldem, której na półkach sklepowych znajdują  wszelkiego rodzaju się makarony od świderków przez rurki do spagetti.

Tira dell - logo tej marki oznaczone są ryże i kasze

Vita Fit - pod logo tej marki produkowane są soki 100% dostępne na półkach Lidla.

Bluedino - oferuje wszelkiego rodzaju sery żółte w plastrach i kawałkach

Dal Via, Ver Nel, Doussy - te marki odpowiedzialne są za płyny do płukania tkanin, jak wiemy niemiecka chemia jest uważana za najlepszą na świecie.

3W - marka odpowiedzialna w Lidlu za wszelkiego rodzaju środki czystości, od ściereczek zmikrofibry po płyn do mysia naczyń i podług, tak jak już mowiliśmy chemia w Lidlu nie mogła by być produkówana gdzie indziej niż w Niemczech, to  właśnie oni słyną z najwyższej jakości środków czystości.

Galatelli - w ofercie tej marki znajdziemy przepyszne lody bardzo wysokiej jakości, z dużą zawartością śmietanki, mają one przpyszny bogaty smak, rożki oraz na patyku.

Lord Nelson - oferuje wszelkiego rodzaju herbaty, od earl gray po smakowe i ziołowe, wysokiej jakości z bogactwem aromatu, w atrakcyjnej cenie

Noblissima - marka pod której logo w sklepowych zamrażarkach możemy znaleźć lody w pódełkach które są gęste i niesamowicie kremowe, z bardzo dużą zawartością śmietaki, ponadto mają przepyszny, niepowtarzalny smak.

Tratorai Alferdo - oferuje pizze w wielu różnych smakach

Icefield - warzywa morożone w róznych kompozycjach

Oprócz sztampowych marek Lidla, w czasie tygodni tematycznych, czyli czasu, w którym w ofercie Lidla znajdują się pordukty, z róznych zakaków świata pojawiają sie marki specjalne czyli takie, które oferują tylko produkty charakterystyczne dla danej kuchni, sam pomysł tygodni tematycznych był świetną inicjatywą która przyciąga zawsze bardzo wiele klientów.

Italiamo - to marka dostępna pod czas tygodnia włoskiego, oferuje wszlekiego rodzaju makarony potrzebne do przygotowania past, przeciery pomirorowe oraz przepyszne gotowe sosy do spagetti, ponadto pod marką italiano produkowane są włoskie pizze, suszone pomidory, oliwki oraz oliwy z oliwek z róznego rodzaju dodatkami, marka Italiamo produkuje również włoskie desery oraz przekąski.

Duc De Coeur - dostępna w Lidlu tlyko w czasie trwania tygodnia francuskiego, ten brand oferuje wszelkiego rodzaju francuskie słodycze jak makaronki czy ciasta, wędliny charakterystyczne dla kuchni francuskiej, mule, oraz pizze ze skłądnikami dla tego rejonu Europy w ofercie sery, sosy i musztardy oraz wiele innych.

Sol Mar - Brand który dostępny jest w czasie trwania tygodnia hiszpańskiego, w ofrecie znajdziemy gotowe dania cechujące kuchnie hiszpańską, wszelkiego rodzaju wędliny i miesa charakterystyczne dla kuchni z tego rejonu oraz wiele hiszpańskich przekąsek i produktów do przyrządzenia dań kuchni hiszpańskiej

Eridanous - marka dostępna w czasie trwanie tygodnia greckiego, w jej ofercie znajdziemy greckie oliwy oraz przysmaki z migdałów, wszelkiego rodzaju sery feta oraz nugat pod wieloma postaciami, ponadto ta marka odpowiedzialna jest za gotowe dania greckie oraz desery charakterystyczne dla tego ciepłego zakątku Europy.

MCNEDDY - Produkty tej marki możemy znaleźć w czasie trawnia tygodnia amerykańskiego w Lidlu, MCNEDDY oferuje nam masło orzechowe, szejki mleczne, amreykańskie chipsy oraz sosy do burgerów czy bbq. Jak możemy zauważyć w czasie trwania tygodnia amerykańskiego w Lidlu pojawia się największa liczba artykułów związanych z USA, są to pizze, burgery oraz całą masa słodyczy i przekąsek a wszystko to firmy MCNEDDY.

Vitasia India - Marka dostępna w czasie trwania tygodnia indyjskiego, oferuje róznego rodzaju sosy indyjskie, dania oraz słodycze charakterystyczne dla indyjskiej kuchni.

1001 delights - Produkty tej marki możamy znaleźć pod czas tygodnia 1001 nocy, pod czas którego znajdziemy produkty kuchni tureckiej, mi.n. ryż w wodorostach i wiele innych.

Plein Sut, Stolle - to marki dostępne pod czas tygodnia afrykańskiego

El Tequito-  Dostępna w czasie trwania tygodnia meksykańskiego, w tym czasie w ofercie Lidla jest dostępnych bardzo dużo produktów z pod tego brendu od burrito, po różnego rodzaju fasole w puszkach, tortille, dania mięsne w stylu meksykańskim oraz pizze meksykańską.

Vitasia - Produkty tej marki dostępne są w czasie trwania tygodnia azjatyckiego, marka oferuje wiele sosów, makaronów sojowych, dań chińskich, dostępne również mi.n. sajgonki oraz chińskie napoje.

Sodergarden - Brand pojawiający się w czasie gdy twa tydzień skandynawski, w oferci możemy wtedy znaleźć skandynawskie przekąski, jak np. szwedzkie roladki, sos whiskey, prażynki ze skóry wieprzowej, śledzik po duńsku, pulpeciki.

Hatherwood - tydzień brytyjski to okres w którym w Lidlu znajdziemy, właśnię tą marke, w ofercie mi.n. fasole pieczona w sosie pomidorowym, angielskie marmolady, herbaty i oczywiście ryba z frytkami.

Tydzień alpejski - w czasie trwania tego tygodnia Lidl oferuje wiele marek, pordukty są charakterystyczne dla kuchni szwajcarskiej, znajdziemy wtedy na półkach czekolady marki Schuetzli nie dostępne na codzień, różnego rodzaju sery marki Alpengut która jest odpowiedzialna za większość artykułów dostępnych w tym okresie.

Tydzień Deluxe - Tydzień deluxe to czas gdzie w sklepach Lidl króluja produkty właśnie tej marki, zazwyczaj przypada on na okres przed świętami, wtedy w sklepach niemieckiej sieci nie czujemy się jak w dyskoncie spożywczym tylko jak w najwyższej klasy delikatesach, na pułkach sklepowych widnieją niebagatelne desery jak np. krem truflowy czy krem z białej czekolady, ponadto w Lidlu znajdziemy też bardzo wyszukane słodycze, pasztety, owoce morza, oliwy wszystko to w czasie trwania tego tygodnia, jak by tego było mało pomimo, że jest to tydzień delikatesowy, ceny dalej zostają dyskontowe, dlatego każdy może sobie pozwolić na odrobine luksusu.

Tydzień niemiecki - niestety bardzo rzadko występuje, i nie ma charakterystycznej tlyko dla tego tygodnia marki, ale między innymi pojawiają się produkty Alpengut, Winarom

Tydzień XXL - jest to czas gdy w sklepach Lidl wszystkie standardowe marki zwiększają swoje opakowanie, dlatego wtedy możemy kupić znane nam produkty w dużo większym opakowaniu a co za tym idzie zaoszczędzić trochę pieniędzy. Nie ma specjalnych marek na ten tydzień klasyczne brandy Lidla są poprostu dostępne również w znacznie większym wydaniu.

Tydzień polski -  to czas w którym na półkach sklepowych Lidla znajdziemy porodukty znanych polskich marek na codzień niedostępne w supermarketach sieci, takiej jak Frugo, Hoop Cola, Tymbark czy Wawel oczywiście wszystko w atrakcyjnych cenach, ponadto pojawiają się wtedy polskie wypieki takie jak Rogal Królewski czy Sernik oczywiście wszystko z Polski.